Lakcímbejelentéssel kapcsolatos tájékoztatás
Tisztelt Lakosság!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény módosítása szerint változik a lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés rendje.
2025. február 1. napjától az önkormányzati hivataloknak nincs hatáskörük a lakcímbejelentéssel kapcsolatosan, továbbiakban bármely járási hivatal az illetékes.
A lakcímjelentéssel kapcsolatos eljárásban, a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993. (X.26.) Kormányrendelet 17.§ (1) bekezdés a) pontja alapján a járási hivatal jár el.
2025. február 1-től az egyes okmányok kiállításával kapcsolatban és a postai kézbesítéssel kapcsolatos igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről szóló 19/2024. (XII.31.) MK rendelet alapján a lakcímváltozás miatt kiállított – (eddig ingyenesen) – lakcímkártya után is – más okmányok mellett – igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni. A díj mértéke: 3700 Ft. Postai úton történő kézbesítés esetén további díjat kell fizetni, melynek mértéke 2000 Ft.
Erre tekintettel a Polgármesteri Hivatalban már nem tudják leadni a lakcímmel kapcsolatos nyomtatványt. Kérjük, emiatt keressék fel a Zala Vármegyei Kormányhivatal Zalaegerszegi Járási Hivatal Kormányablakát.
Megértésüket köszönjük!
Császár László sk.
jegyző